Monday, May 4, 2009

RPH - MEI - MINGGU 19 [ 4 - 8 ].

HARI :ISNIN.
TARIKH :4 MEI 2009.
M/PELAJARAN :PENDIDIKAN JASMANI.
TINGKATAN :4S2.
TAJUK :SOFBOL.
KEMAHIRAN :Semua kemahiran yang sudah diajar.
OBJEKTIF :
  1. Psikomotor- Boleh membaling dengan tepat,laju dan menangkap dengan kemas.
  2. Kognitif - Mengguna gloves untuk menangkap bola, tanpa gloves tangan sakit.
  3. Afektif - Seronok dapat tangkap bola dengan kemas.
ALATAN :

Gloves, Bola lisut, pemukul dan bes.

AKTIVITI :
  1. Murid melakukan akt. regangan sambil bermain dengan bola dan memanaskan badan.
  2. Terang cara-cara menggunakan gloves, teknik pitching yang betul.
  3. Melakukan akt.pitching dalam kumpulan.
  4. Larian antara bes.
  5. Memukul
  6. Permainan kecil.
  7. Peraturan sebenar telah dijelaskan.
REFLEKSI :Pelajar seronok bermain . Mereka boleh mengaplikasi undang-undang dalam permainan sofbol.


HARI :ISNIN.
TARIKH :4 MEI 2009.
M/PELAJARAN :SEJARAH.
TINGKATAN :5K7.
TAJUK :Persekutuan Tanah Melayu.
SUB-TAJUK :Pergerakan Politik di Sarawak dan Sabah.
HASIL PEMBELAJARAN :

Menjelaskan senario pergerakan politik di Sarawak dan Sabah.

UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME :

Memertabatkan bangsa dan kedaulatan Negara.

AKTIVITI / LATIHAN :
  1. Menyalin nota.
  2. Senaraikan ciri-ciri Perlembagaan 1941.
  3. Jelaskan Rukun Tiga Belas.
REFLEKSI :Pelajar boleh menjawab soalan yang disoal oleh guru.


HARI :SELASA.
TARIKH :5 MEI 2009.
M/PELAJARAN :PENDIDIKAN JASMANI.
TINGKATAN :5K8.
TAJUK :SOFBOL.
KEMAHIRAN :Semua kemahiran yang sudah diajar.
OBJEKTIF :
  1. Psikomotor- Boleh membaling dengan tepat,laju dan menangkap dengan kemas.
  2. Kognitif - Mengguna gloves untuk menangkap bola, tanpa gloves tangan sakit.
  3. Afektif - Seronok dapat tangkap bola dengan kemas.
ALATAN :

Gloves, Bola lisut, pemukul dan bes.

AKTIVITI :
  1. Murid melakukan akt. regangan sambil bermain dengan bola dan memanaskan badan.
  2. Terang cara-cara menggunakan gloves, teknik pitching yang betul.
  3. Melakukan akt.pitching dalam kumpulan.
  4. Larian antara bes.
  5. Memukul
  6. Permainan kecil.
  7. Peraturan sebenar telah dijelaskan.
REFLEKSI :Pelajar seronok bermain . Mereka boleh mengaplikasi undang-undang dalam permainan sofbol.



HARI :SELASA.
TARIKH :5 MEI 2009.
M/PELAJARAN :SEJARAH.
TINGKATAN :5MPV.
TAJUK :Persekutuan Tanah Melayu.
SUB-TAJUK :Pergerakan Politik di Sarawak dan Sabah.
HASIL PEMBELAJARAN :

Menjelaskan senario pergerakan politik di Sarawak dan Sabah.

UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME :

Memertabatkan bangsa dan kedaulatan Negara.

AKTIVITI / LATIHAN :
  1. Menyalin nota.
  2. Senaraikan ciri-ciri Perlembagaan 1941.
  3. Jelaskan Rukun Tiga Belas.
REFLEKSI :Pelajar boleh menjawab soalan yang disoal oleh guru.



HARI :RABU.
TARIKH :6 MEI 2009.
M/PELAJARAN :PENDIDIKAN JASMANI.
TINGKATAN :4K2.
TAJUK :SOFBOL.
KEMAHIRAN :Semua kemahiran yang sudah diajar.
OBJEKTIF :
  1. Psikomotor- Boleh membaling dengan tepat,laju dan menangkap dengan kemas.
  2. Kognitif - Mengguna gloves untuk menangkap bola, tanpa gloves tangan sakit.
  3. Afektif - Seronok dapat tangkap bola dengan kemas.
ALATAN :

Gloves, Bola lisut, pemukul dan bes.

AKTIVITI :
  1. Murid melakukan akt. regangan sambil bermain dengan bola dan memanaskan badan.
  2. Terang cara-cara menggunakan gloves, teknik pitching yang betul.
  3. Melakukan akt.pitching dalam kumpulan.
  4. Larian antara bes.
  5. Memukul
  6. Permainan kecil.
  7. Peraturan sebenar telah dijelaskan.
REFLEKSI :Pelajar seronok bermain . Mereka boleh mengaplikasi undang-undang dalam permainan sofbol.



HARI :RABU.
TARIKH :6 MEI 2009.
M/PELAJARAN :SEJARAH.
TINGKATAN :5K6.
TAJUK :Persekutuan Tanah Melayu.
SUB-TAJUK :Pergerakan Politik di Sarawak dan Sabah.
HASIL PEMBELAJARAN :

Menjelaskan senario pergerakan politik di Sarawak dan Sabah.

UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME :

Memertabatkan bangsa dan kedaulatan Negara.

AKTIVITI / LATIHAN :
  1. Menyalin nota.
  2. Senaraikan ciri-ciri Perlembagaan 1941.
  3. Jelaskan Rukun Tiga Belas.
REFLEKSI :Pelajar boleh menjawab soalan yang disoal oleh guru.



HARI :KHAMIS.
TARIKH :7 MEI 2009.
M/PELAJARAN :PENDIDIKAN JASMANI.
TINGKATAN :5K1 dan 5s3.
TAJUK :SOFBOL.
KEMAHIRAN :Semua kemahiran yang sudah diajar.
OBJEKTIF :
  1. Psikomotor- Boleh membaling dengan tepat,laju dan menangkap dengan kemas.
  2. Kognitif - Mengguna gloves untuk menangkap bola, tanpa gloves tangan sakit.
  3. Afektif - Seronok dapat tangkap bola dengan kemas.
ALATAN :

Gloves, Bola lisut, pemukul dan bes.

AKTIVITI :
  1. Murid melakukan akt. regangan sambil bermain dengan bola dan memanaskan badan.
  2. Terang cara-cara menggunakan gloves, teknik pitching yang betul.
  3. Melakukan akt.pitching dalam kumpulan.
  4. Larian antara bes.
  5. Memukul
  6. Permainan kecil.
  7. Peraturan sebenar telah dijelaskan.
REFLEKSI :Pelajar seronok bermain . Mereka boleh mengaplikasi undang-undang dalam permainan sofbol.



HARI :KHAMIS.
TARIKH :7 MEI 2009.
M/PELAJARAN :SEJARAH.
TINGKATAN :5K7.
TAJUK :Pembinaan Negara dan Bangsa yang Merdeka.
SUB-TAJUK :

Sistem Ahli :-

-Ciri-ciri Sistem Ahli.

-Proses Pelaksanaan dan Kepentingan Sistem Ahli.

HASIL PEMBELAJARAN :

Menyatakan maksud Sistem Ahli.

UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME :

Mengamalkan sikap bertolak ansur.

AKTIVITI / LATIHAN :
  1. Menyalin nota.
  2. Apakah yang dimaksudkan dengan sistem Ahli.
  3. Huraikan ciri-ciri Sistem Ahli.
REFLEKSI :Pelajar dapat menyatakan maksud sistem ahli.



HARI :JUMAAT.
TARIKH :8 MEI 2009.
M/PELAJARAN :SEJARAH.
TINGKATAN :5MPV dan 5K6.
TAJUK :Pembinaan Negara dan Bangsa yang Merdeka.
SUB-TAJUK :

Sistem Ahli :-

-Ciri-ciri Sistem Ahli.

-Proses Pelaksanaan dan Kepentingan Sistem Ahli.

HASIL PEMBELAJARAN :

Menyatakan maksud Sistem Ahli.

UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME :

Mengamalkan sikap bertolak ansur.

AKTIVITI / LATIHAN :
  1. Menyalin nota.
  2. Apakah yang dimaksudkan dengan sistem Ahli.
  3. Huraikan ciri-ciri Sistem Ahli.
REFLEKSI :Pelajar dapat menyatakan maksud sistem ahli.



HARI :JUMAAT.
TARIKH :8 MEI 2009.
M/PELAJARAN :PENDIDIKAN JASMANI.
TINGKATAN :5K4.
TAJUK :SOFBOL.
KEMAHIRAN :Semua kemahiran yang sudah diajar.
OBJEKTIF :
  1. Psikomotor- Boleh membaling dengan tepat,laju dan menangkap dengan kemas.
  2. Kognitif - Mengguna gloves untuk menangkap bola, tanpa gloves tangan sakit.
  3. Afektif - Seronok dapat tangkap bola dengan kemas.
ALATAN :

Gloves, Bola lisut, pemukul dan bes.

AKTIVITI :
  1. Murid melakukan akt. regangan sambil bermain dengan bola dan memanaskan badan.
  2. Terang cara-cara menggunakan gloves, teknik pitching yang betul.
  3. Melakukan akt.pitching dalam kumpulan.
  4. Larian antara bes.
  5. Memukul
  6. Permainan kecil.
  7. Peraturan sebenar telah dijelaskan.
REFLEKSI :Pelajar seronok bermain . Mereka boleh mengaplikasi undang-undang dalam permainan sofbol.

No comments:

Post a Comment