Monday, July 27, 2009

RPH - JULAI - MINGGU 30 [ 20 - 24 ]

HARIISNIN.
TARIKH20/07/09.
M/PELAJARANPENDIDIKAN JASMANI.
TINGKATAN4S2.
TAJUKPermainan Futsal.
KEMAHIRANSemua yang sudah diajar.
OBJEKTIFMembolehkan pelajar bermain Futal sambil mempelajari peraturan permainan Futsal.
ALAT

Bola Futsal.

AKTIVIVTI.

  1. Memanaskan badan sambil berlari pusing gelanggang.
  2. Melakukan aktiviti dalam kumpulan masing-masing.
  3. Permainan ubahsuai.
  4. Permainan Futsal.
REFLEKSIPelajar seronok bermain dan semua mengambil bahagian.


HARIISNIN.
TARIKH20/07/09.
M/PELAJARANSejarah.
TINGKATAN5K7.
TAJUKCiri-ciri Demokrasi Berparlimen
SUB-TAJUK
  1. Raja Berperlembagaan
  2. Badan pemerintah.
HASIL PEMBELAJARAN
  1. Menyenaraikan kuasa Yang Di Pertuan Agong
  2. Menyenaraikan badan-badan pemerintah dan fungsinya.
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME

Mendokong amalan demokrasi negara kita.

AKTIVIVTI/LATIHAN

  1. Menyalin nota.
  2. Bagaimanakah Yang Di Pertuan Agong dilantik ?
  3. Jelaskan bidang kuasa Badan Kehakiman.
REFLEKSIPelajar boleh menjawab soalan dengan tepat berpandukan buku teks.


HARISELASA
TARIKH21/07/09.
M/PELAJARANPENDIDIKAN JASMANI.
TINGKATAN5K8.
TAJUKPermainan Futsal.
KEMAHIRANSemua yang sudah diajar.
OBJEKTIFMembolehkan pelajar bermain Futal sambil mempelajari peraturan permainan Futsal.
ALAT

Bola Futsal.

AKTIVIVTI.

  1. Memanaskan badan sambil berlari pusing gelanggang.
  2. Melakukan aktiviti dalam kumpulan masing-masing.
  3. Permainan ubahsuai.
  4. Permainan Futsal.
REFLEKSIPelajar seronok bermain dan semua mengambil bahagian.


HARISELASA
TARIKH21/07/09.
M/PELAJARANSejarah.
TINGKATAN5MPV.
TAJUKCiri-ciri Demokrasi Berparlimen
SUB-TAJUK
  1. Raja Berperlembagaan
  2. Badan pemerintah.
HASIL PEMBELAJARAN
  1. Menyenaraikan kuasa Yang Di Pertuan Agong
  2. Menyenaraikan badan-badan pemerintah dan fungsinya.
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME

Mendokong amalan demokrasi negara kita.

AKTIVIVTI/LATIHAN

  1. Menyalin nota.
  2. Bagaimanakah Yang Di Pertuan Agong dilantik ?
  3. Jelaskan bidang kuasa Badan Kehakiman.
REFLEKSIPelajar boleh menjawab soalan dengan tepat berpandukan buku teks.


HARIRABU.
TARIKH22/07/09.
M/PELAJARANPENDIDIKAN JASMANI.
TINGKATAN4K2.
TAJUKPermainan Futsal.
KEMAHIRANSemua yang sudah diajar.
OBJEKTIFMembolehkan pelajar bermain Futal sambil mempelajari peraturan permainan Futsal.
ALAT

Bola Futsal.

AKTIVIVTI.

  1. Memanaskan badan sambil berlari pusing gelanggang.
  2. Melakukan aktiviti dalam kumpulan masing-masing.
  3. Permainan ubahsuai.
  4. Permainan Futsal.
REFLEKSIPelajar seronok bermain dan semua mengambil bahagian.


HARIRABU.
TARIKH22/07/09.
M/PELAJARANSejarah.
TINGKATAN5K6.
TAJUKCiri-ciri Demokrasi Berparlimen
SUB-TAJUK
  1. Raja Berperlembagaan
  2. Badan pemerintah.
HASIL PEMBELAJARAN
  1. Menyenaraikan kuasa Yang Di Pertuan Agong
  2. Menyenaraikan badan-badan pemerintah dan fungsinya.
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME

Mendokong amalan demokrasi negara kita.

AKTIVIVTI/LATIHAN

  1. Menyalin nota.
  2. Bagaimanakah Yang Di Pertuan Agong dilantik ?
  3. Jelaskan bidang kuasa Badan Kehakiman.
REFLEKSIPelajar boleh menjawab soalan dengan tepat berpandukan buku teks.


HARIKHAMIS.
TARIKH23/07/09.
M/PELAJARANPENDIDIKAN JASMANI.
TINGKATAN5K1 dan 5S3.
TAJUKPermainan Futsal.
KEMAHIRANSemua yang sudah diajar.
OBJEKTIFMembolehkan pelajar bermain Futal sambil mempelajari peraturan permainan Futsal.
ALAT

Bola Futsal.

AKTIVIVTI.

  1. Memanaskan badan sambil berlari pusing gelanggang.
  2. Melakukan aktiviti dalam kumpulan masing-masing.
  3. Permainan ubahsuai.
  4. Permainan Futsal.
REFLEKSIPelajar seronok bermain dan semua mengambil bahagian.


HARIKHAMIS
TARIKH23/07/09.
M/PELAJARANSejarah.
TINGKATAN5K7
TAJUKCiri-ciri Demokrasi Berparlimen
SUB-TAJUK
  1. Pilihanraya.
  2. Parti politik.
HASIL PEMBELAJARAN
  1. Menghuraikan proses pilihanraya.
  2. Menyenaraikan parti politik yang ditubuhkan sehingga tahun 1963.
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME

Pilihanraya penting dalam sistem demokrasi.

AKTIVIVTI/LATIHAN

  1. Menyalin nota.
  2. Huraikan bidang tugas Suruhanjaya Pilihan Raya.
REFLEKSIPelajar aktif bertanya tentang proses pilihan raya.


HARIJUMAAT.
TARIKH24/07/09.
M/PELAJARANSejarah.
TINGKATAN5MPV dan 5k6.
TAJUKCiri-ciri Demokrasi Berparlimen
SUB-TAJUK
  1. Pilihanraya.
  2. Parti politik.
HASIL PEMBELAJARAN
  1. Menghuraikan proses pilihanraya.
  2. Menyenaraikan parti politik yang ditubuhkan sehingga tahun 1963.
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME

Pilihanraya penting dalam sistem demokrasi.

AKTIVIVTI/LATIHAN

  1. Menyalin nota.
  2. Huraikan bidang tugas Suruhanjaya Pilihan Raya.
REFLEKSIPelajar aktif bertanya tentang proses pilihan raya.


HARIJUMAAT.
TARIKH24/07/09.
M/PELAJARANPENDIDIKAN JASMANI.
TINGKATAN5K4.
TAJUKPermainan Futsal.
KEMAHIRANSemua yang sudah diajar.
OBJEKTIFMembolehkan pelajar bermain Futal sambil mempelajari peraturan permainan Futsal.
ALAT

Bola Futsal.

AKTIVIVTI.

  1. Memanaskan badan sambil berlari pusing gelanggang.
  2. Melakukan aktiviti dalam kumpulan masing-masing.
  3. Permainan ubahsuai.
  4. Permainan Futsal.
REFLEKSIPelajar seronok bermain dan semua mengambil bahagian.

No comments:

Post a Comment