Saturday, February 28, 2009

RPH - FEBRUARY - MINGGU 9 [23 - 27]

HARI :Isnin
TARIKH :23/02/09.
M/PELAJARAN :Pendidikan Jasmani
TINGKATAN :4S2.
TAJUK :Lompat Kijang.
HASIL PEMBELAJARAN :

Psikomotor: Melakukan sekurang-kurangnya 3 akt.kuasa.

Kognitif : Menyatakan otot-otot utama yg terlibat dlm pergerakan lompatan.

Afektif : Melakukan akt. lompatan dgn penuh keyakinan.

PENGALAMAN SEDIA ADAPelajar pernah melakukan akt. lompatan.
ALATAN :

Wisel, Peta ukur, sekitel

AKTIVITI-AKTIVITI:
  1. Memanaskan badan
  2. Gerak kerja kelas -pelajar melakukan lompatan dengan melepasi skitel.
  3. Ansur maju. - pelajar melakukan lompatan ketingting berulangkali.
  4. Pelajar dapat melakukan sekurang-kurangnya 7 kali lompatan kijang.
  5. Gerak kendur. [ Cool down ].
REFLEKSI :Minat yang ditunjukkan oleh pelajar amat baik sekali.

HARI :Isnin.
TARIKH :23/02/09.
M/PELAJARAN :Sejarah.
TINGKATAN :5K7.
TAJUK :Gerakan Nasionalisme sehingga Perang Dunia Kedua.
SUB-TAJUK :

Faktor-faktor pemangkin nasionalisme

  1. Pengenalan Sistem Politik Barat.
  2. Perkembangan Sistem Pendidikan.
  3. Dasar British.
  4. Pendudukan Jepun.
  5. Penguasaan Parti Komunis Malaya.
  6. Kemunculan Mesin Cetak.
  7. Gerakan Pan-Islamisme Sedunia.
  8. Kesedaran Politik Serantau.
HASIL PEMBELAJARAN :Menyatakan faktor-faktor yang menyumbangkan kepada perkembangan gerakan nasionalisme.

PATRIOTISME

UNSUR DAN TINGKAHLAKU:

Kesepakatan dalam perjuangan hidup bersatu padu.

AKTIVITI/LATIHAN
  1. Menyalin nota.
  2. Senaraikan 3 faktor kebangkitan nasionalisme di negara kita.
  3. Siapakah pelopor Gerakan Pan-Islamisme sedunia di Mesir.
  4. Negara manakah yang sangat mempengaruhi gerakan nasionalisme negara kita?
REFLEKSI :Pelajar dapat menyenaraikan faktor kebangkitan nasionalisme negara kita.




HARI :Selasa
TARIKH :24/02/09.
M/PELAJARAN :Pendidikan Jasmani
TINGKATAN :5K8.
TAJUK :Lompat Kijang.
HASIL PEMBELAJARAN :

Psikomotor: Melakukan sekurang-kurangnya 3 akt.kuasa.

Kognitif : Menyatakan otot-otot utama yg terlibat dlm pergerakan lompatan.

Afektif : Melakukan akt. lompatan dgn penuh keyakinan.

PENGALAMAN SEDIA ADAPelajar pernah melakukan akt. lompatan.
ALATAN :

Wisel, Peta ukur, sekitel

AKTIVITI-AKTIVITI:
  1. Memanaskan badan
  2. Gerak kerja kelas -pelajar melakukan lompatan dengan melepasi skitel.
  3. Ansur maju. - pelajar melakukan lompatan ketingting berulangkali.
  4. Pelajar dapat melakukan sekurang-kurangnya 7 kali lompatan kijang.
  5. Gerak kendur. [ Cool down ].
REFLEKSI :Minat yang ditunjukkan oleh pelajar amat baik sekali.





HARI :Selasa
TARIKH :24/02/09.
M/PELAJARAN :Sejarah.
TINGKATAN :5MPV.
TAJUK :Gerakan Nasionalisme sehingga Perang Dunia Kedua.
SUB-TAJUK :

Faktor-faktor pemangkin nasionalisme

  1. Pengenalan Sistem Politik Barat.
  2. Perkembangan Sistem Pendidikan.
  3. Dasar British.
  4. Pendudukan Jepun.
  5. Penguasaan Parti Komunis Malaya.
  6. Kemunculan Mesin Cetak.
  7. Gerakan Pan-Islamisme Sedunia.
  8. Kesedaran Politik Serantau.
HASIL PEMBELAJARAN :Menyatakan faktor-faktor yang menyumbangkan kepada perkembangan gerakan nasionalisme.

PATRIOTISME

UNSUR DAN TINGKAHLAKU:

Kesepakatan dalam perjuangan hidup bersatu padu.

AKTIVITI/LATIHAN
  1. Menyalin nota.
  2. Senaraikan 3 faktor kebangkitan nasionalisme di negara kita.
  3. Siapakah pelopor Gerakan Pan-Islamisme sedunia di Mesir.
  4. Negara manakah yang sangat mempengaruhi gerakan nasionalisme negara kita?
REFLEKSI :Pelajar dapat menyenaraikan faktor kebangkitan nasionalisme negara kita.




HARI :Rabu
TARIKH :25/02/09.
M/PELAJARAN :Pendidikan Jasmani
TINGKATAN :4K2.
TAJUK :Lompat Kijang.
HASIL PEMBELAJARAN :

Psikomotor: Melakukan sekurang-kurangnya 3 akt.kuasa.

Kognitif : Menyatakan otot-otot utama yg terlibat dlm pergerakan lompatan.

Afektif : Melakukan akt. lompatan dgn penuh keyakinan.

PENGALAMAN SEDIA ADAPelajar pernah melakukan akt. lompatan.
ALATAN :

Wisel, Peta ukur, sekitel

AKTIVITI-AKTIVITI:
  1. Memanaskan badan
  2. Gerak kerja kelas -pelajar melakukan lompatan dengan melepasi skitel.
  3. Ansur maju. - pelajar melakukan lompatan ketingting berulangkali.
  4. Pelajar dapat melakukan sekurang-kurangnya 7 kali lompatan kijang.
  5. Gerak kendur. [ Cool down ].
REFLEKSI :Minat yang ditunjukkan oleh pelajar amat baik sekali.





HARI :Rabu
TARIKH :25/02/09.
M/PELAJARAN :Sejarah.
TINGKATAN :5K6.
TAJUK :Gerakan Nasionalisme sehingga Perang Dunia Kedua.
SUB-TAJUK :

Faktor-faktor pemangkin nasionalisme

  1. Pengenalan Sistem Politik Barat.
  2. Perkembangan Sistem Pendidikan.
  3. Dasar British.
  4. Pendudukan Jepun.
  5. Penguasaan Parti Komunis Malaya.
  6. Kemunculan Mesin Cetak.
  7. Gerakan Pan-Islamisme Sedunia.
  8. Kesedaran Politik Serantau.
HASIL PEMBELAJARAN :Menyatakan faktor-faktor yang menyumbangkan kepada perkembangan gerakan nasionalisme.

PATRIOTISME

UNSUR DAN TINGKAHLAKU:

Kesepakatan dalam perjuangan hidup bersatu padu.

AKTIVITI/LATIHAN
  1. Menyalin nota.
  2. Senaraikan 3 faktor kebangkitan nasionalisme di negara kita.
  3. Siapakah pelopor Gerakan Pan-Islamisme sedunia di Mesir.
  4. Negara manakah yang sangat mempengaruhi gerakan nasionalisme negara kita?
REFLEKSI :Pelajar dapat menyenaraikan faktor kebangkitan nasionalisme negara kita.




HARI :Khamis
TARIKH :26/02/09.
M/PELAJARAN :Pendidikan Jasmani
TINGKATAN :5K1 dan 5S3.
TAJUK :Lompat Kijang.
HASIL PEMBELAJARAN :

Psikomotor: Melakukan sekurang-kurangnya 3 akt.kuasa.

Kognitif : Menyatakan otot-otot utama yg terlibat dlm pergerakan lompatan.

Afektif : Melakukan akt. lompatan dgn penuh keyakinan.

PENGALAMAN SEDIA ADAPelajar pernah melakukan akt. lompatan.
ALATAN :

Wisel, Peta ukur, sekitel

AKTIVITI-AKTIVITI:
  1. Memanaskan badan
  2. Gerak kerja kelas -pelajar melakukan lompatan dengan melepasi skitel.
  3. Ansur maju. - pelajar melakukan lompatan ketingting berulangkali.
  4. Pelajar dapat melakukan sekurang-kurangnya 7 kali lompatan kijang.
  5. Gerak kendur. [ Cool down ].
REFLEKSI :Minat yang ditunjukkan oleh pelajar amat baik sekali.




HARI :Khamis
TARIKH :26/02/09.
M/PELAJARAN :Sejarah.
TINGKATAN :5K7
TAJUK :Gerakan Nasionalisme sehingga Perang Dunia Kedua.
SUB-TAJUK :

Gerakan Islah dalam Meningkatkan Minda Bangsa.

HASIL PEMBELAJARAN :Menyatakan maksud dan matlamat Gerakan Islah.

PATRIOTISME

UNSUR DAN TINGKAHLAKU:

Bersedia berkorban untuk kepentingan bersama.

AKTIVITI/LATIHAN
  1. Menyalin nota.
  2. Senaraikan 2 tokoh yang terlibat dalam Gerakan Kaum Muda
  3. Nyatakan dasar perjuangan Kaum Muda dalam Gerakan Islah

REFLEKSI :Pelajar dapat menjawab 2 tokoh yang terlibat dalam gerakan Islah.




HARI :Jumaat
TARIKH :27/02/09.
M/PELAJARAN :Pendidikan Jasmani
TINGKATAN :5K4
TAJUK :Lompat Kijang.
HASIL PEMBELAJARAN :

Psikomotor: Melakukan sekurang-kurangnya 3 akt.kuasa.

Kognitif : Menyatakan otot-otot utama yg terlibat dlm pergerakan lompatan.

Afektif : Melakukan akt. lompatan dgn penuh keyakinan.

PENGALAMAN SEDIA ADAPelajar pernah melakukan akt. lompatan.
ALATAN :

Wisel, Peta ukur, sekitel

AKTIVITI-AKTIVITI:
  1. Memanaskan badan
  2. Gerak kerja kelas -pelajar melakukan lompatan dengan melepasi skitel.
  3. Ansur maju. - pelajar melakukan lompatan ketingting berulangkali.
  4. Pelajar dapat melakukan sekurang-kurangnya 7 kali lompatan kijang.
  5. Gerak kendur. [ Cool down ].
REFLEKSI :Minat yang ditunjukkan oleh pelajar amat baik sekali.





HARI :Jumaat
TARIKH :27/02/09.
M/PELAJARAN :Sejarah.
TINGKATAN :5MPV dan 5K6.
TAJUK :Gerakan Nasionalisme sehingga Perang Dunia Kedua.
SUB-TAJUK :

Gerakan Islah dalam Meningkatkan Minda Bangsa.

HASIL PEMBELAJARAN :Menyatakan maksud dan matlamat Gerakan Islah.

PATRIOTISME

UNSUR DAN TINGKAHLAKU:

Bersedia berkorban untuk kepentingan bersama.

AKTIVITI/LATIHAN
  1. Menyalin nota.
  2. Senaraikan 2 tokoh yang terlibat dalam Gerakan Kaum Muda
  3. Nyatakan dasar perjuangan Kaum Muda dalam Gerakan Islah

REFLEKSI :Pelajar dapat menjawab 2 tokoh yang terlibat dalam gerakan Islah.

No comments:

Post a Comment