Saturday, April 18, 2009

RPH - APRIL - MINGGU 16 [ 14 - 18 ]

HARI:SELASA.
TARIKH:14 / 4 /09.
M/PELAJARAN:PENDIDIKAN JASMANI.
TINGKATAN:5K8.
TAJUK:PERMAINAN HOKI.
KEMAHIRAN:Menolak dan Menahan.
OBJEKTIF:
  1. Psikomotor -dapat menolak bola dengan perlahan/pantas/laju.
  2. Kognitif - boleh menolak bola dengan laju untuk tujuan menewaskan lawan.
  3. Afektif - seronok sebab boleh melakukan akt. menolak dan menahan dalam pasangan.
ALATAN:

Kayu hoki , bola hoki dan skitel.

AKTIVITI-AKTIVITI:
  1. Murid dengan kayu hoki berlari pusing gelanggang sambil memanaskan badan.
  2. Gerakerja - demonstrasi oleh guru iaitu tunju cara menolak dan menahan dengan teknik yang betul.
  3. Murid dibahagikan kepada beberapa kumpulan kecil - untuk tujuan melakukan akt. yang dirancangkan oleh guru.
  4. Permainan ubahsuai antara kumpulan.
REFLEKSI:Semua murid seronok bermain hoki dan mereka menunjukkan kerjasama yang tinggi.


HARI:SELASA.
TARIKH:14 / 4 /09.
M/PELAJARAN:SEJARAH.
TINGKATAN:5MPV.
TAJUK:Warisan negeri-negeri Melayu.
SUB-TAJUK:
  1. Terengganu - Ittiqan-ilmuluk bi-ta'dil il-suluk.
  2. Negeri Sembilan - Prinsip demokrasi - Konsep persekutuan.
HASIL PEMBELAJARAN:

Membandingkan amalan demokrasi dalam adat pepatih dengan amalan demokrasi masa kini.

PATRIOTISME: UNSUR DAN TINGKAH LAKU:

Keunikan sistem pemerintahan kerajaan Melayu.

AKTIVITI/LATIHAN:
  1. Menyalin nota.
  2. Apakah persamaan dan perbezaan antara Undang-undang Tubuh Kerajaan Johor pada tahun 1895 dengan Undang-undang Tubuh Negeri Terengganu pada tahun 1911?
REFLEKSI:Merujuk pada buku pelajar dapat menyatakan perbezaan dan persamaan.



HARI:RABU.
TARIKH:15 / 4 /09.
M/PELAJARAN:PENDIDIKAN JASMANI.
TINGKATAN:4K2.
TAJUK:PERMAINAN HOKI.
KEMAHIRAN:Menolak dan Menahan.
OBJEKTIF:
  1. Psikomotor -dapat menolak bola dengan perlahan/pantas/laju.
  2. Kognitif - boleh menolak bola dengan laju untuk tujuan menewaskan lawan.
  3. Afektif - seronok sebab boleh melakukan akt. menolak dan menahan dalam pasangan.
ALATAN:

Kayu hoki , bola hoki dan skitel.

AKTIVITI-AKTIVITI:
  1. Murid dengan kayu hoki berlari pusing gelanggang sambil memanaskan badan.
  2. Gerakerja - demonstrasi oleh guru iaitu tunju cara menolak dan menahan dengan teknik yang betul.
  3. Murid dibahagikan kepada beberapa kumpulan kecil - untuk tujuan melakukan akt. yang dirancangkan oleh guru.
  4. Permainan ubahsuai antara kumpulan.
REFLEKSI:Semua murid seronok bermain hoki dan mereka menunjukkan kerjasama yang tinggi.


HARI:RABU.
TARIKH:15 / 4 /09.
M/PELAJARAN:SEJARAH.
TINGKATAN:5K6.
TAJUK:Warisan negeri-negeri Melayu.
SUB-TAJUK:
  1. Terengganu - Ittiqan-ilmuluk bi-ta'dil il-suluk.
  2. Negeri Sembilan - Prinsip demokrasi - Konsep persekutuan.
HASIL PEMBELAJARAN:

Membandingkan amalan demokrasi dalam adat pepatih dengan amalan demokrasi masa kini.

PATRIOTISME: UNSUR DAN TINGKAH LAKU:

Keunikan sistem pemerintahan kerajaan Melayu.

AKTIVITI/LATIHAN:
  1. Menyalin nota.
  2. Apakah persamaan dan perbezaan antara Undang-undang Tubuh Kerajaan Johor pada tahun 1895 dengan Undang-undang Tubuh Negeri Terengganu pada tahun 1911?
REFLEKSI:Merujuk pada buku pelajar dapat menyatakan perbezaan dan persamaan.



HARI:KHAMIS
TARIKH:16 / 4 /09.
M/PELAJARAN:PENDIDIKAN JASMANI.
TINGKATAN:5K1 DAN 5S3.
TAJUK:PERMAINAN HOKI.
KEMAHIRAN:Menolak dan Menahan.
OBJEKTIF:
  1. Psikomotor -dapat menolak bola dengan perlahan/pantas/laju.
  2. Kognitif - boleh menolak bola dengan laju untuk tujuan menewaskan lawan.
  3. Afektif - seronok sebab boleh melakukan akt. menolak dan menahan dalam pasangan.
ALATAN:

Kayu hoki , bola hoki dan skitel.

AKTIVITI-AKTIVITI:
  1. Murid dengan kayu hoki berlari pusing gelanggang sambil memanaskan badan.
  2. Gerakerja - demonstrasi oleh guru iaitu tunju cara menolak dan menahan dengan teknik yang betul.
  3. Murid dibahagikan kepada beberapa kumpulan kecil - untuk tujuan melakukan akt. yang dirancangkan oleh guru.
  4. Permainan ubahsuai antara kumpulan.
REFLEKSI:Semua murid seronok bermain hoki dan mereka menunjukkan kerjasama yang tinggi.



HARI:KHAMIS
TARIKH:16 / 4 /09.
M/PELAJARAN:SEJARAH.
TINGKATAN:5K7.
TAJUK:Warisan negeri-negeri Melayu.
SUB-TAJUK:
  1. Terengganu - Ittiqan-ilmuluk bi-ta'dil il-suluk.
  2. Negeri Sembilan - Prinsip demokrasi - Konsep persekutuan.
HASIL PEMBELAJARAN:

Membandingkan amalan demokrasi dalam adat pepatih dengan amalan demokrasi masa kini.

PATRIOTISME: UNSUR DAN TINGKAH LAKU:

Keunikan sistem pemerintahan kerajaan Melayu.

AKTIVITI/LATIHAN:
  1. Menyalin nota.
  2. Apakah persamaan dan perbezaan antara Undang-undang Tubuh Kerajaan Johor pada tahun 1895 dengan Undang-undang Tubuh Negeri Terengganu pada tahun 1911?
REFLEKSI:Merujuk pada buku pelajar dapat menyatakan perbezaan dan persamaan.


HARI : JUMAAT [ 17 / 04 / 09 ]

PERTANDINGAN SOFBOL ANTARA SEKOLAH BAWAH 18 TAHUN.

SMK SERIAN LAWAN SMK TAEE.



HARI:SABTU [GANTI 3 ] - KHAMIS.
TARIKH:17 / 4 /09.
M/PELAJARAN:SEJARAH.
TINGKATAN:5K7.
TAJUK:Malayan Union 1946.
SUB-TAJUK:
  1. Malayan Union.
  2. Kandungan perlembagaan.
HASIL PEMBELAJARAN:

Menyatakan ciri-ciri Gagasan Malayan Union 1946.

PATRIOTISME: UNSUR DAN TINGKAH LAKU:

Berbangga sebagai rakyat Malaysia.

AKTIVITI/LATIHAN:
  1. Menyalin nota.
  2. Nyatakan ciri-ciri Perjanjian Malayan Union.
REFLEKSI:Pelajar boleh menjawab soalan dengan memberi jawapan yang betul.



HARI:SABTU [ GANTI 3 ] - KHAMIS.
TARIKH:17 / 4 /09.
M/PELAJARAN:PENDIDIKAN JASMANI.
TINGKATAN:5K1 DAN 5S3.
TAJUK:PERMAINAN HOKI.
KEMAHIRAN:Menolak dan Menahan.
OBJEKTIF:
  1. Psikomotor -dapat menolak bola dengan perlahan/pantas/laju.
  2. Kognitif - boleh menolak bola dengan laju untuk tujuan menewaskan lawan.
  3. Afektif - seronok sebab boleh melakukan akt. menolak dan menahan dalam pasangan.
ALATAN:

Kayu hoki , bola hoki dan skitel.

AKTIVITI-AKTIVITI:
  1. Murid dengan kayu hoki berlari pusing gelanggang sambil memanaskan badan.
  2. Gerakerja - demonstrasi oleh guru iaitu tunju cara menolak dan menahan dengan teknik yang betul.
  3. Murid dibahagikan kepada beberapa kumpulan kecil - untuk tujuan melakukan akt. yang dirancangkan oleh guru.
  4. Permainan ubahsuai antara kumpulan.
REFLEKSI:Semua murid seronok bermain hoki dan mereka menunjukkan kerjasama yang tinggi.








No comments:

Post a Comment