Monday, April 6, 2009

RPH-MARCH - MINGGU KE - 14 [ 30 - 31/3 1 - 3/4]

HARI :ISNIN.
TARIKH :30 MAC 2009.
M/PELAJARAN :PENDIDIKAN KESIHATAN.
TINGKATAN :4S2.
TAJUK :Stigma dan diskriminasi
STRATEGI :Pembelajaran secara konstruktivisme
HASIL PEMBELAJARAN :Menyatakan cara masyarakat melabel penghidap HIV atau pesakit AIDS serta individu yang hidup dengan mereka.
ISI PELAJARAN :
  1. Takrifan stigma dan diskriminasi.
  2. Contoh stigma dan diskriminasi.
AKTIVITI
  1. Murid diminta berfikir dan membincangkan contoh stigma dan diskriminasi.
  2. Murid diminta memikirkan cara masyarakat mengenal pasti AIDS.
REFLEKSI :Banyak soalan ditanya kerana mereka ingin tahu.


HARI :ISNIN.
TARIKH :30 MAC 2009.
M/PELAJARAN :SEJARAH.
TINGKATAN :5K7.
TAJUK :Pembinaan Negara dan Bangsa .
SUB-TAJUK :Later belakang konsep Negara dan Bangsa
HASIL PEMBELAJARAN :Mentarifkan konsep Negara dan Bangsa

PATRIOTISME

UNSUR/TINGKAH LAKU

Kebangaan warisan bangsa dan negara.

AKTIVITI/LATIHAN :
  1. Menyalin nota.
  2. Perbincangan dan soaljawab dengan pelajar.
REFLEKSI :Pelajar tidak begitu memahami konsep ini, oleh itu penjelasan yang lebih teliti perlu diberikan.


HARI :SELASA
TARIKH :31 MAC 2009.
M/PELAJARAN :PENDIDIKAN KESIHATAN.
TINGKATAN :5K8
TAJUK :Stigma dan diskriminasi
STRATEGI :Pembelajaran secara konstruktivisme
HASIL PEMBELAJARAN :Menyatakan cara masyarakat melabel penghidap HIV atau pesakit AIDS serta individu yang hidup dengan mereka.
ISI PELAJARAN :
  1. Takrifan stigma dan diskriminasi.
  2. Contoh stigma dan diskriminasi.
AKTIVITI
  1. Murid diminta berfikir dan membincangkan contoh stigma dan diskriminasi.
  2. Murid diminta memikirkan cara masyarakat mengenal pasti AIDS.
REFLEKSI :Banyak soalan ditanya kerana mereka ingin tahu.


HARI :SELASA.
TARIKH :31 MAC 2009.
M/PELAJARAN :SEJARAH.
TINGKATAN :5MPV.
TAJUK :Pembinaan Negara dan Bangsa .
SUB-TAJUK :Later belakang konsep Negara dan Bangsa
HASIL PEMBELAJARAN :Mentarifkan konsep Negara dan Bangsa

PATRIOTISME

UNSUR/TINGKAH LAKU

Kebangaan warisan bangsa dan negara.

AKTIVITI/LATIHAN :
  1. Menyalin nota.
  2. Perbincangan dan soaljawab dengan pelajar.
REFLEKSI :Pelajar tidak begitu memahami konsep ini, oleh itu penjelasan yang lebih teliti perlu diberikan.


HARI :RABU
TARIKH :1 APRIL 2009
M/PELAJARAN :PENDIDIKAN KESIHATAN.
TINGKATAN :4K2.
TAJUK :Stigma dan diskriminasi
STRATEGI :Pembelajaran secara konstruktivisme
HASIL PEMBELAJARAN :Menyatakan cara masyarakat melabel penghidap HIV atau pesakit AIDS serta individu yang hidup dengan mereka.
ISI PELAJARAN :
  1. Takrifan stigma dan diskriminasi.
  2. Contoh stigma dan diskriminasi.
AKTIVITI
  1. Murid diminta berfikir dan membincangkan contoh stigma dan diskriminasi.
  2. Murid diminta memikirkan cara masyarakat mengenal pasti AIDS.
REFLEKSI :Banyak soalan ditanya kerana mereka ingin tahu.


HARI :RABU.
TARIKH :1 APRIL 2009.
M/PELAJARAN :SEJARAH.
TINGKATAN :5K6.
TAJUK :Pembinaan Negara dan Bangsa .
SUB-TAJUK :Later belakang konsep Negara dan Bangsa
HASIL PEMBELAJARAN :Mentarifkan konsep Negara dan Bangsa

PATRIOTISME

UNSUR/TINGKAH LAKU

Kebangaan warisan bangsa dan negara.

AKTIVITI/LATIHAN :
  1. Menyalin nota.
  2. Perbincangan dan soaljawab dengan pelajar.
REFLEKSI :Pelajar tidak begitu memahami konsep ini, oleh itu penjelasan yang lebih teliti perlu diberikan.


HARI :KHAMIS
TARIKH :2 APRIL 2009
M/PELAJARAN :PENDIDIKAN KESIHATAN.
TINGKATAN :5K1 DAN 5S3
TAJUK :Stigma dan diskriminasi
STRATEGI :Pembelajaran secara konstruktivisme
HASIL PEMBELAJARAN :Menyatakan cara masyarakat melabel penghidap HIV atau pesakit AIDS serta individu yang hidup dengan mereka.
ISI PELAJARAN :
  1. Takrifan stigma dan diskriminasi.
  2. Contoh stigma dan diskriminasi.
AKTIVITI
  1. Murid diminta berfikir dan membincangkan contoh stigma dan diskriminasi.
  2. Murid diminta memikirkan cara masyarakat mengenal pasti AIDS.
REFLEKSI :Banyak soalan ditanya kerana mereka ingin tahu.


HARI :KHAMIS
TARIKH :2 APRIL 2009.
M/PELAJARAN :SEJARAH.
TINGKATAN :5K7.
TAJUK :Pembinaan Negara dan Bangsa .
SUB-TAJUK :

Ciri-ciri negara dan bangsa.

Kesultanan Melayu Melaka.

HASIL PEMBELAJARAN :Menyenaraikan ciri-ciri asas negara dan bangsa pada zaman Kesultanan Melayu Melaka.

PATRIOTISME

UNSUR/TINGKAH LAKU

Keunikan sistem pemerintahan kerajaan Melayu.

AKTIVITI/LATIHAN :
  1. Menyalin nota.
  2. Jelaskan kepentingan Hukum Kanun Melaka atau Undang-undang Laut Melaka kepada Kesultanan Melayu Melaka.
REFLEKSI :Pelajar boleh menyenaraikan ciri-ciri negara dan bangsa dalam Kesultanan Melayu Melaka.



HARI :JUMAAT
TARIKH :3 APRIL 2009
M/PELAJARAN :PENDIDIKAN KESIHATAN.
TINGKATAN :5K4.
TAJUK :Stigma dan diskriminasi
STRATEGI :Pembelajaran secara konstruktivisme
HASIL PEMBELAJARAN :Menyatakan cara masyarakat melabel penghidap HIV atau pesakit AIDS serta individu yang hidup dengan mereka.
ISI PELAJARAN :
  1. Takrifan stigma dan diskriminasi.
  2. Contoh stigma dan diskriminasi.
AKTIVITI
  1. Murid diminta berfikir dan membincangkan contoh stigma dan diskriminasi.
  2. Murid diminta memikirkan cara masyarakat mengenal pasti AIDS.
REFLEKSI :Banyak soalan ditanya kerana mereka ingin tahu.


HARI :JUMAAT.
TARIKH :3 APRIL 2009.
M/PELAJARAN :SEJARAH.
TINGKATAN :5MPV DAN 5K6.
TAJUK :Pembinaan Negara dan Bangsa .
SUB-TAJUK :

Ciri-ciri negara dan bangsa.

Kesultanan Melayu Melaka.

HASIL PEMBELAJARAN :Menyenaraikan ciri-ciri asas negara dan bangsa pada zaman Kesultanan Melayu Melaka.

PATRIOTISME

UNSUR/TINGKAH LAKU

Keunikan sistem pemerintahan kerajaan Melayu.

AKTIVITI/LATIHAN :
  1. Menyalin nota.
  2. Jelaskan kepentingan Hukum Kanun Melaka atau Undang-undang Laut Melaka kepada Kesultanan Melayu Melaka.
REFLEKSI :Pelajar boleh menyenaraikan ciri-ciri negara dan bangsa dalam Kesultanan Melayu Melaka.

No comments:

Post a Comment