Sunday, April 19, 2009

RPH - APRIL - MINGGU 17 [ 20 - 24 ].

HARI :ISNIN.
TARIKH :20 / 04 / 09.
M/PELAJARAN :PENDIDIKAN JASMANI.
TINGKATAN :4S2.
TAJUK :Permainan Hoki.
KEMAHIRAN :Memukul dan Menampan.
OBJEKTIF :
  1. Psikomotor - dapat memukul dan menampan bola dengan kemas dan baik.
  2. Kognitif - boleh memukul dengan baik untuk tujuan menghantar bola ke rakan sepasukan.
  3. Afektif - seronok melakukan akt.memukul dan menampan secara berpasangan.
ALATAN :

Kayu Hoki , Bola Hoki dan sekitel.

AKTIVITI :
  1. Murid dengan membawa kayu hoki berlari memusing gelanggang untuk tujuan memanaskan badan. - senaman ringkas.
  2. Gerakerja - demonstrasi oleh cara-cara memukul dan menampan dengan teknik yang betul.
  3. Murid dibahagkan kepada beberapa kumpulan kecil.- melakukan akt.memukul dan menampan.
  4. Permainan ubahsuai dengan menggunakan kemahiran yang diajar.
REFLEKSI :Semua murid berasa seronok bermain hoki dan mereka menunjukkan kerjasama yang tinggi.


HARI :ISNIN. [ Ulangan kerana ramai pelajar tidak hadir kelas ganti [ Sabtu ]
TARIKH :20 / 04 / 09.
M/PELAJARAN :SEJARAH.
TINGKATAN :5K7.
TAJUK :Malayan Union 1946 dan Persekutuan Tanah Melayu 1948.
SUB - TAJUK :

Malayan Union - Kandungan perlembagaan.

Penentangan terhadap Malayan Union.

HASIL PEMBELAJARAN :

Menyatakan ciri-ciri Gagasan Malayan Union 1946.

Menceritakan penentangan orang Melayu terhadap Malayan Union 1946.

PATRIOTISME/ UNSUR TINGKAH LAKU:

Berbangga sebagai rakyat Malaysia.

AKTIVITI / LATIHAN :
  1. Menyalin nota.
  2. Nyatakan ciri-ciri Perjanjian Malayan Union 1946.
REFLEKSI :Pelajar dapat menjawab dengan menyatakan ciri-ciri Malayan Union 1946.


HARI :SELASA.
TARIKH :21 / 04 / 09.
M/PELAJARAN :PENDIDIKAN JASMANI.
TINGKATAN :5K8.
TAJUK :Permainan Hoki.
KEMAHIRAN :Memukul dan Menampan.
OBJEKTIF :
  1. Psikomotor - dapat memukul dan menampan bola dengan kemas dan baik.
  2. Kognitif - boleh memukul dengan baik untuk tujuan menghantar bola ke rakan sepasukan.
  3. Afektif - seronok melakukan akt.memukul dan menampan secara berpasangan.
ALATAN :

Kayu Hoki , Bola Hoki dan sekitel.

AKTIVITI :
  1. Murid dengan membawa kayu hoki berlari memusing gelanggang untuk tujuan memanaskan badan. - senaman ringkas.
  2. Gerakerja - demonstrasi oleh cara-cara memukul dan menampan dengan teknik yang betul.
  3. Murid dibahagkan kepada beberapa kumpulan kecil.- melakukan akt.memukul dan menampan.
  4. Permainan ubahsuai dengan menggunakan kemahiran yang diajar.
REFLEKSI :Semua murid berasa seronok bermain hoki dan mereka menunjukkan kerjasama yang tinggi.



HARI :SELASA
TARIKH :21 / 04 / 09.
M/PELAJARAN :SEJARAH.
TINGKATAN :5MPV.
TAJUK :Malayan Union 1946 dan Persekutuan Tanah Melayu 1948.
SUB - TAJUK :

Malayan Union - Kandungan perlembagaan.

Penentangan terhadap Malayan Union.

HASIL PEMBELAJARAN :

Menyatakan ciri-ciri Gagasan Malayan Union 1946.

Menceritakan penentangan orang Melayu terhadap Malayan Union 1946.

PATRIOTISME/ UNSUR TINGKAH LAKU:

Berbangga sebagai rakyat Malaysia.

AKTIVITI / LATIHAN :
  1. Menyalin nota.
  2. Nyatakan ciri-ciri Perjanjian Malayan Union 1946.
REFLEKSI :Pelajar dapat menjawab dengan menyatakan ciri-ciri Malayan Union 1946.



HARI :RABU.
TARIKH :22 / 04 / 09.
M/PELAJARAN :PENDIDIKAN JASMANI.
TINGKATAN :4K2.
TAJUK :Permainan Hoki.
KEMAHIRAN :Memukul dan Menampan.
OBJEKTIF :
  1. Psikomotor - dapat memukul dan menampan bola dengan kemas dan baik.
  2. Kognitif - boleh memukul dengan baik untuk tujuan menghantar bola ke rakan sepasukan.
  3. Afektif - seronok melakukan akt.memukul dan menampan secara berpasangan.
ALATAN :

Kayu Hoki , Bola Hoki dan sekitel.

AKTIVITI :
  1. Murid dengan membawa kayu hoki berlari memusing gelanggang untuk tujuan memanaskan badan. - senaman ringkas.
  2. Gerakerja - demonstrasi oleh cara-cara memukul dan menampan dengan teknik yang betul.
  3. Murid dibahagkan kepada beberapa kumpulan kecil.- melakukan akt.memukul dan menampan.
  4. Permainan ubahsuai dengan menggunakan kemahiran yang diajar.
REFLEKSI :Semua murid berasa seronok bermain hoki dan mereka menunjukkan kerjasama yang tinggi.



HARI :RABU.
TARIKH :22 / 04 / 09.
M/PELAJARAN :SEJARAH.
TINGKATAN :5K6.
TAJUK :Malayan Union 1946 dan Persekutuan Tanah Melayu 1948.
SUB - TAJUK :

Malayan Union - Kandungan perlembagaan.

Penentangan terhadap Malayan Union.

HASIL PEMBELAJARAN :

Menyatakan ciri-ciri Gagasan Malayan Union 1946.

Menceritakan penentangan orang Melayu terhadap Malayan Union 1946.

PATRIOTISME/ UNSUR TINGKAH LAKU:

Berbangga sebagai rakyat Malaysia.

AKTIVITI / LATIHAN :
  1. Menyalin nota.
  2. Nyatakan ciri-ciri Perjanjian Malayan Union 1946.
REFLEKSI :Pelajar dapat menjawab dengan menyatakan ciri-ciri Malayan Union 1946.



HARI :KHAMIS
TARIKH :23 / 04 / 09.
M/PELAJARAN :PENDIDIKAN JASMANI.
TINGKATAN :5K1 dan 5S3.
TAJUK :Permainan Hoki.
KEMAHIRAN :Memukul dan Menampan.
OBJEKTIF :
  1. Psikomotor - dapat memukul dan menampan bola dengan kemas dan baik.
  2. Kognitif - boleh memukul dengan baik untuk tujuan menghantar bola ke rakan sepasukan.
  3. Afektif - seronok melakukan akt.memukul dan menampan secara berpasangan.
ALATAN :

Kayu Hoki , Bola Hoki dan sekitel.

AKTIVITI :
  1. Murid dengan membawa kayu hoki berlari memusing gelanggang untuk tujuan memanaskan badan. - senaman ringkas.
  2. Gerakerja - demonstrasi oleh cara-cara memukul dan menampan dengan teknik yang betul.
  3. Murid dibahagkan kepada beberapa kumpulan kecil.- melakukan akt.memukul dan menampan.
  4. Permainan ubahsuai dengan menggunakan kemahiran yang diajar.
REFLEKSI :Semua murid berasa seronok bermain hoki dan mereka menunjukkan kerjasama yang tinggi.



HARI :KHAMIS.
TARIKH :23 / 04 / 09.
M/PELAJARAN :SEJARAH.
TINGKATAN :5K7.
TAJUK :Malayan Union 1946 dan Persekutuan Tanah Melayu 1948.
SUB - TAJUK :

Persekutuan Tanah Melayu 1948. - Usaha kearah pembentukan Perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu 1948..

HASIL PEMBELAJARAN :
  1. Menghuraikan langkah-langkah pembentukan Persekutuan Tanah Melayu 1948 [ pembubaran Malayan Union 1946. ].
PATRIOTISME/ UNSUR TINGKAH LAKU:

Bersemangat setia negara.

AKTIVITI / LATIHAN :
  1. Menyalin nota.
  2. Senaraikan ciri-ciri Perjanjian Persekutuan Tanah Melayu 1948.
REFLEKSI :Pelajar dapat menyenaraikan ciri-ciri Persekutuan Tanah Melayu 1948.


HARI :JUMAAT.
TARIKH :24 / 04 / 09.
M/PELAJARAN :PENDIDIKAN JASMANI.
TINGKATAN :5K4.
TAJUK :Permainan Hoki.
KEMAHIRAN :Memukul dan Menampan.
OBJEKTIF :
  1. Psikomotor - dapat memukul dan menampan bola dengan kemas dan baik.
  2. Kognitif - boleh memukul dengan baik untuk tujuan menghantar bola ke rakan sepasukan.
  3. Afektif - seronok melakukan akt.memukul dan menampan secara berpasangan.
ALATAN :

Kayu Hoki , Bola Hoki dan sekitel.

AKTIVITI :
  1. Murid dengan membawa kayu hoki berlari memusing gelanggang untuk tujuan memanaskan badan. - senaman ringkas.
  2. Gerakerja - demonstrasi oleh cara-cara memukul dan menampan dengan teknik yang betul.
  3. Murid dibahagkan kepada beberapa kumpulan kecil.- melakukan akt.memukul dan menampan.
  4. Permainan ubahsuai dengan menggunakan kemahiran yang diajar.
REFLEKSI :Semua murid berasa seronok bermain hoki dan mereka menunjukkan kerjasama yang tinggi.


HARI : JUMAAT.
TARIKH :24 / 04 / 09.
M/PELAJARAN :SEJARAH.
TINGKATAN :5MPV dan 5K6.
TAJUK :Malayan Union 1946 dan Persekutuan Tanah Melayu 1948.
SUB - TAJUK :

Persekutuan Tanah Melayu 1948. - Usaha kearah pembentukan Perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu 1948..

HASIL PEMBELAJARAN :
  1. Menghuraikan langkah-langkah pembentukan Persekutuan Tanah Melayu 1948 [ pembubaran Malayan Union 1946. ].
PATRIOTISME/ UNSUR TINGKAH LAKU:

Bersemangat setia negara.

AKTIVITI / LATIHAN :
  1. Menyalin nota.
  2. Senaraikan ciri-ciri Perjanjian Persekutuan Tanah Melayu 1948.
REFLEKSI :Pelajar dapat menyenaraikan ciri-ciri Persekutuan Tanah Melayu 1948.

No comments:

Post a Comment